Castello di Grazzano Visconti, Provincia Piacenza, Italia

Un loc mirific, înconjurat de verdeaţă, un loc al civilizaţiei, nu în contratimpul modernismului, ci în conlucrare cu acesta, am vizitat un orăşel in miniatură, un loc deschis vizitatorilor, un loc deschis frumosului și liniştii. Sunt puţine locuri de acest fel la noi, foste curţi nobiliare transformate şi prezentate spre plăcerea vizitatorului.

Eu, ca turist, am fost atras de magazinele cu antichităţi, terasele în aer liber, librării (unde l-am citit pe Leopardi), de statuile şi gradinile castelului. Fiecare vizită, fiecare surîs de intîmpinare primite, m-au făcut să simt o plăcere interioară, dar şi un regret. Am văzut, că “cei care au avut” pot, acolo unde se dorește, să cedeze din frumosul lor. Mi-aș dori exemple și la noi.

                                                                     

8 thoughts on “Castello di Grazzano Visconti, Provincia Piacenza, Italia

Leave a Reply

