Crăiasa din vis

Spune-mi mândră

Cu cosiţele de soare,

Ce dai bineţe,

Când stai cu turma de mioare

Şi mă priveşti,

De parcă ai o întrebare;

Cum te cheamă pe tine oare?

 

Spune-mi fată mare,

Ce sufletul mi-l faci

Să zboare,

Cum de mergi

Prin iarba udă

Fără îndurare?

Cum te cheamă pe tine oare?

 

Spune-mi zână bună,

Ce porţi cunună

Din flori de câmp,

Din vale,

De-acolo unde

Nici soarele nu mai răsare,

Cum te cheamă pe tine oare?

Spune-mi floare,

Cum e să stai în ploaie,

Să-ţi ştergi privirea

Cea bălaie,

De urmele şiroaie,

Ce se aştern şi cad şuvoaie?

Cum te cheamă pe tine oare?

 

Spune-mi crăiasă

Cui eşti făgăduită,

De mireasă,

Căci aş vrea,

Să-mi fii de soaţă,

Ca aleasă.

Cum te cheamă pe tine oare?

D.G.CĂLINESCU

2012

6 thoughts on “Crăiasa din vis

Leave a Reply

