Zbucium

sursa foto google.ro

sursa foto google.ro

În ziua de azi sunt supărat pe iubire, pe fericire.

Orice aş încerca îmi este fără vrere,

Din mine se sparge…durere

Şi mă divid într-un ţap şi o halbă de bere.

În ziua de ieri m-am trezit privind cerul,

Orice nor aş cunoaşte se scurge precum zerul.

Mi-aş aduna într-o pungă de plastic eul,

Ca să nu supăr nici ce vrea zeul.

 În ziua de mâine m-aş răstigni pe o cale ferată,

Ce se zbate în îmbrăţişări de roată zimţată,

Reuşind calcule încleştate pe o fantă,

La marginea unei râpe în care am sărit odată.

În ziua de poimâine am spart un geam

În grădina în care s-a pierdut însuşi Adam.

Din frunze se  dezlipesc fotografii pe geam,

Acum plâng şi suspin singur pe ram.

 În ziua fără de nume mi-am tatuat un pseudonim: pe mine.

Am lăsat umbra scăldată de sângele din vine

Şi am făcut în aşa fel încât să-mi fie cel mai bine,

Dar tu, firavă fiinţă fără vină, mă părăseşti, mă alungi din tine.

Dragoş G. CĂLINESCU

31 thoughts on “Zbucium

  1. Propagandă electorală…
    Se trudesc conițe iubitoare, brune, blonde sau roșcate să taie chinul poetului, dar el, NU ! Nu vrea și pace bună! Cică nu e înțeles. Așa să fie.
    Eu tai firul logicii care zice că nu există creație fără suferință Altfel, ar trebui să recunosc că nu e creatorul celor de mai sus…

  2. Coniţele (unele dintre ele…ca să fim corecţi) pendulează mioritic (obligatoriu) între seriozitate şi râs. Nefiind vorba de critică literară (poate doar vreun studiu de psihologie aplicată), ci lectura unui blog.

Leave a Reply

