monumente şi fapte parţial uitate

În anul 1990 am primit în dar, de la un bun coleg, o carte: Pentru glia strămoşească – amintirile unui condamnat la moarte scrisă de IULIUS PAYER. Pe copertă era reprezentat Ansambul monumental de la Moisei realizat de VIDA GHEZA.

Aflându-mă pe drumul ce leagă Borşa de Sighetu Marmaţiei, în comuna Maier, judeţul Maramureş, la aproape 26 de ani distanţă, mi-a atras atenţia pe o colină, pe partea dreaptă a drumului, acest monument.

L-am vizitat păstrând un moment de reculegere. Am petrecut câteva minute bune în mijlocul celor 12 figurine de piatră.

Am rămas cu un gust amar, deoarece am descoperit că dorinţa de a avea mai mult pământ a ajuns până aproape în buza monumentului.

© Dragoş G. CĂLINESCU 2016

 

sursa foto colectia personală

sursa foto colectia personală

Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza01

 

 

 

 

 

Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza1

Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza2 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza3 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza10 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza11 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza22 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza33 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza44 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza55 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza66 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza77 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza88 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza99 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza111 Ansambul monumental de la Moisei realizat de Vida Gheza112

 

Leave a Reply

