Cum m-am apucat de citit! – CONCURS

sursa foto facebook.com

sursa foto facebook.com

La prima vedere poate părea o întrebare ușoară,  dar intrând în profunzimea sensului îți dai seama că timpul, amintirile, praful străzilor, vorbele, oamenii sunt simple himere, valuri infinite ce strivesc cu forța lor grăunţele de nisip din mine. 

În fata calculatorului am pregătit un New Word Document. Sunt gata de scris sau aşa cred în acest moment…  Lovesc tastele, lăsând cafeaua rece să-mi stârnească pofta avară de scris. Îmi este greu să storc fiecare neuron interior și, dacă aş face-o, nu aş putea da un răspuns întrebării cât mai aproape de adevăr. Cu ochii închişi respir şi expir matematic hrănind fiecare literă, fiecare rând de text.

A citi poate părea un reflex asemenea cu a respira sau cu a se hrăni. Cu greu pot stabili ordinea priorităților,  dar știu cu certitudine că a citi înseamnă și a gândi.  Îmi amintesc vechile reviste Cutezătorii ale părinților, pe care le răsfoiam zilnic de dimineață până seara, în timp ce aceştia erau plecați la serviciul cu program prelungit. În acest fel cred că am început să citesc, să gust mirosul cărților, pagină după pagină . Literele cu majuscule de la începutul poveştilor viu colorate m-au atras, m-au stârnit să aflu ce se ascunde în miezul șirurilor nesfârșite de litere și cuvinte. 

Porțile cititului s-au deschis odată cu primele litere ale alfabetului învățate acasă.  

Acum, ca și atunci, respect cărțile. Îmi provoacă o senzație aparte când le simt greutatea, mirosul şi coperta. Deși folosesc și cartea modernă – electronică, păstrez vechea plăcere a cititului.  Efortul lecturii poate aduce amintiri frumoase, nostalgice gânduri și senzații dintre cele mai curioase. 

În acest fel am retrăit o parte din mine, acesta fiind adevăratul motiv pentru care scriu acest articol pentru libris.ro. 

Dragoş G. CĂLINESCU

 

http://www.libris.ro/carti/beletristica

Articol ce răspunde provocării Libris, cu ocazia ediției a XIV a Târgului Internațional de Carte și Muzică Libris Brașov”

 

6 thoughts on “Cum m-am apucat de citit! – CONCURS

  1. Aş da mii de inimioare la postarea ta. Mult succes cu această iniţiativă.
    O idee genială, care trebuie răspândită în rândul noilor generaţii. 😀

Leave a Reply

