Condamnat

sursa foto google.ro

sursa foto google.ro

Trupuri de apă
Se-ncăpăţânează şi sapă
În corzile de harpă.

Dureri de nade
Se măsoară în parade,
Când orizontul arde.

Urmele de şoapte,
Fiecare-n parte,
Se întind în noapte.

În goana fluturilor,
Din amestecul digurilor,
Se aude dansul mărilor.

Nori plătiţi să nu tacă
Transformă tot în matcă,
Dintr-un vâslaş fără de barcă.

Pahare tăiate în felii
Se ascund în paranghelii,
Amăgind vorbele unor copii.

Rătăcirile se strâng pe lună
Şi îmi spun cu vorbă bună,
Să mă-ngrop în vină.

Ochii amestecaţi de pumă
Ard ca iarba printre brumă,
Topindu-se în dunele de spumă.

Râncede grămezi,
În cuiburi de huhurezi,
Se ascund în tot ce vezi.

Degete spălate-n ură
Simt amestecul de mură,
Când de fân şi când de zgură.

Tac şi vorbele cu vină
Simt şi noaptea-n jos pe şină,
Dar eu ştiu că am o vină.

Goale litere din cuie
Mă gonesc cu furie,
Să atârn în funie.

Bat şi clopote în masă
Lâng-o lumânare arsă,
Ea e totul… încă-mi pasă.

Dragoş G. CĂLINESCU