Paşi de tango

sursa foto google.com

sursa foto google.com

O uşă deschisă
În spatele unei frunze
Se ascunde
Pe trotuarul gol.

Statui tresar
La roua unor castani
Ce salută o parte
A dimineţii.

Telefonul atinge
În locul meu urechea
Unei veşnice
Amintiri.

Chitara descântă
Bordurile aruncate
Peste o sărutare
Ce şchioapătă în mare.

Paşii strânşi
În jurul gâtului
Se ascund
Într-o eşarfă verde.

Răspunsurile învaţă
Să tacă pe scena goală,
Fără ca tălpile
Să-şi recunoască vina.

Drumul mă ceartă
Trăgându-mi bobârnace
Ca o măsură
Fără o altă măsură.

Sunt eu, când nu sunt eu,
Şi pot frânge degetele unei clipe
Mult prea încăpăţânate
Şi râvnite.

Cioburi ascunse
De noaptea amăgită
Se rânduiesc
La uşa unei case goale.

Rup din secundele
Mult prea ocupate
Ale unei tăceri
Pierdute în adâncul inimii.

Pauze de viaţă
Mă pun martor
Unui geam crăpat
Să audă totul.

Sting o coală de hârtie
Cu lacrimile uitate
Într-un cerc fără
Spiţele destinului.

Tăcerea mă arde
În gălăgia hainelor
Ce uită mângâierile
Unei arome de cafea.

Dragoş G. CĂLINESCU